Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kuchyně Oresi - špatná zkušenost

Nadpis opravdu neklame a mluví pravdu. V tomto článku najdete epické pojednání o tom, co všechno se vám může stát, když se rozhodnete pro nákup nové kuchyně od firmy Oresi.

Kuchyně Oresi - špatná zkušenost

Čeká vás dlouhé, předlouhé vyprávění o tom, co vás může potkat při koupi kuchyně Oresi. Je tedy jasné, že pro vás, kteří si novou kuchyň od firmy Oresi právě nekupujete, ani to nemáte v plánu, to záživné čtení asi moc nebude. To ale přece nevadí, číst to nemusíte. Ale říkám vám rovnou, stojí to za to.

Původní nadpis článku měl znít Kuchyně Oresi smrdí (dále v textu určitě pochopíte důvod), ale později jsem přece jen zvolil vhodnější klíčové slovo, protože špatná zkušenost je špatná zkušenost. A zkušenost, recenze a hodnocení jsou první slova, která zákazníci u požadovaného produktu hledají. O tom není pochyb.

Úvodem přijměte mou omluvu, že tento blog jaksi vybočuje z mých klasických, standardních rádobyvtipných investigativních článků, ael tohe je věc, která prostě musí ven, o tomhle si lidé musí přečíst, tohle se lidé musí dozvědět. O tento neskutečný zážitek se s vámi prostě musím podělit. Pojďte si tedy poslechnout příběh o tom, jak to bylo s nákupem kuchyně od firmy Oresi.

Nastěhovali jsme se do nového bytu a do nového bytu jsme potřebovali koupit novou kuchyň.

Po důkladném pročtení všech možných internetových diskusí, recenzí, referencí, katalogů a hodnocení padla volba na kuchyň od firmy Oresi (ano, vím, jsem hlupák, trouba, magor, šílenec, pojmenujte si mě, jak chcete). Je pravda, že na firmu Oresi jsme našli i negativní reakce, ale tak tomu bylo i u ostatních kuchyňských studií. 

Ještě předtím, než se pustíte do čtení, připomínám, že všechny naše stížnosti v tomto článku nenajdete, protože by byl dvakrát tak dlouhý. Nuže, začínáme.

čtvrtek 30.4. kuchyně Oresi - návrh kuchyně

Přicházíme do prodejny v Koněvově ulici v Praze. Mohli jsme si vybrat jakoukoliv jinou prodejnu i jiné město, například Plzeň, Liberec, Hradec Králové, České Budějovice, Teplice, Trutnov, Brno, Olomouc, Karlovy Vary, Zlín, Pardubice, Ostrava, ale nevím, zda by to mělo na náš nákup nějaký vliv, když se všechno vyrábí i skladuje na jednom místě. 

Novou kuchyň jsme chtěli mít zařízenou co nejdřív. Slečna asistentka v této prodejně nám slíbila, že kuchyň bude hotová za 14 (slovy čtrnáct) dní. Nechtěli jsme tomu věřit, tak jsme se jí rovnou zeptali znovu a konkrétně, zda nám chce opravdu tvrdit, že naše nová kuchyň Oresi bude se vším všudy (včetně zaměření i instalace spotřebičů) hotová za pouhých 14 dní?

Slečna asistentka bez mrknutí oka potvrdila Ano. Jelikož jsme stále nevěřili svým uším, přišel další dotaz na stejné téma: Takže ode dneška za 14 dní budeme mít kuchyň hotovou? To jako vážně? Slečna asistentka odpověděla: Ano. Hned zítra se vám ozve pán, který domluví odborné zaměření.

Následující den byl svátek 1.5., takže člověk se selským rozumem si řekne, páni, to jsou ale pracanti, oni makají i ve svátek. Tak to bude super, mysleli jsme si.

Zkuste si tipnout, jaké bylo pokračování. Pravdu má samozřejmě ten, kdo tipoval, že se nikdo neozval. Samozřejmě že se nikdo neozval. Vítejte ve firmě Oresi. Pán na odborné zaměření se ozval až v úterý 5.5., ovšem s tím, že by na odborné zaměření přijel až 14. (slovy čtrnáctého) května. Už vám dochází, proč se měl článek původně jmenovat Kuchyně Oresi smrdí? Právě tady mi totiž něco začínalo silně smrdět.

čtvrtek 14.5. příjezd technika Oresi

Přijel technik na odborné zaměření. Procházel byt křížem krážem, zleva doprava, zprava doleva, měřil rozměry, délky, šířky, výšky, vzdálenosti, kudy povede elektřina, kudy povede odsávání, kde bude lednice, kde bude digestoř a podobně. A všechno si to maloval na zeď.

14.5. domluvení závozu s Oresi

Volám na centrálu firmy Oresi, abychom domluvili závor kuchyňských dílů. První volný termín na závoz vychází na 25.5. No to si asi pánové z Oresi dělají legraci. Tady už to opravdu smrdí, a to hodně. S původně slibovanými čtrnácti dny jsme se dávno rozloučili. Docela by mě zajímalo, co měla slečna asistentka z prodejny v Koněvově ulici za známku z matematiky, když byla školou povinná. Třeba jí moc nešla, a nebo zrovna chyběla, když probírali počty do čtrnácti. No, co se dá dělat. Každý nemůže být chytrý. Každý nemůže být nejostřejší pastelka v penále. Přesto jsme pořád pevně věřili, že jde o ojedinělý případ neschopnosti.

14.5. domluvení termínu montáže s Oresi

Když pan technik všechno odborně zaměřil, volám na firmu Techwood, která zajišťuje montáže pro Oresi, abychom domluvili termín, kde bude montáž provedena. První nabízený volný termín z jejich strany je až 4. a 5. června. No, co vy na to, vážení čtenáři a potencionální klienti firmy Oresi? Původně mělo být 14 dní, vzpomínáte? No nic, vidíte sami, jak to smrdí.

pondělí 25.5. den závozu

Jedenáct dní uteklo jako voda v potoce a přijíždějí pánové v dodáce Oresi a přivážejí materiál, ze kterého bude naše nová kuchyň sestavena. Když je vše vyskládáno v místnosti, kde se bude kuchyň stavět a montovat, kontrolujeme položku po položce. Zjišťujeme však jednu zajímavou skutečnost. Podle dodacího listu vůbec nic nechybí. Přesto jim mám zaplatit o dva a půl tisíce méně, než bylo dohodnuto na prodejně 30.4. Chtěli po mně skutečně o 2.490,- míň. Napadlo mě "super, asi jsme dostali nějakou slevu. To je přece úžasné. No není to úžasné? Je to úžasné." Oresi vám doveze materiál, který je podle papíru všechen, ale zaplatíte o dva a půl litru méně. To je super, že v Oresi pracují tak ochotní lidé.

Když pánové odjeli, sedám si na židli, beru do jedné ruky jejich dodací list a do druhé ruky naši smlouvu, kde je také soupis všech položek a kterou jsme dostali na prodejně 30.4. Na smlouvě je ale opravdu cena o 2.490,- vyšší. Znovu si podrobně odškrtávám položku po položce. A zase ten známý smrádek.

Problém - chybí jedna položka.

Chybí rohová část pracovní desky. To je ta, do které by měl být zapuštěn dřez.

Volám na Oresi a seznamuji je s tímto smradlavým problémem.  Miliá slečna dispečerka zjistí, proč část kuchyňské desky chybí, a zavolá prý zpět. Je půl páté, ale z Oresi stále nikdo nevolá. Smrdí to. Cítíte to taky?

Volám znovu. Slečna dispečerka mi tvrdí, že "teď zrovna před chvílí zjistila (volal jsem kolem druhé odpolední, ale slečna před chvílí zjistila), že ta rohová část pracovní desky ještě nebyla vyrobena, že ji truhlárna nedodala. 

Ptám se, proč mi to nikdo nezavolal, nebo proč to neřekli pánové závozníci, kteří s materiálem přijeli. Ale nic takového. Sám jsem si musel najít nesrovnalost a sám se přihlásit o nápravu. U Oresi to fakt hrozně smrdí. Nakonec se tedy jen zeptám, kdy tu desku vlastně dodají? Bude to tento týden v pátek 29.5.

Zde přichází na řadu další rada pro ty šílence, kteří si kuchyň od Oresi přece jen pořídí. NIkdy si nedomlouvejte montáž na druhý den po závozu materiálu. Kdepak, lidi. Dejte si rezervu alespoň týden. Poud si totiž domluvíte montáž na den následujícím po dni závozu, dostanete se do časového skluzu právě v těchto případech, že bude něco chybět (někdy i polovina věcí - podle informací od dobrého zdroje v Oresi, bude zmíněn níže). A už to zase smrdí. Vždyť jak chcete postavit kuchyň, když vám budou chybět dvířka, roletky, nožičky, nebo cokoliv jiného, třeba rohová část kuchyňské desky, kam má být vsazen dřez? Jak budete pouštět vodu, aha?

Na pátek 29.5. už máme ale domluveného elektrikáře, který přijede rozvrtat zeď a udělat rozvody pro elektriku. Spláchneme to tedy jedním vrzem. Přece jen je to do nového bytu 20km tam a 20km zpět, takže každá ušetřená cesta přijde vhod. 

pátek 29.5. elektrikář Oresi

Na osmou hodinu ranní máme domluveného elektrikáře. 8:00 - nikde nikdo. 9:00 - nikde nikdo. 9:20 - přichází SMS od elektrikáře "Prijedu kolem 9:45." SMS jak nejlepšímu kámošovi, bez pozdravu, bez omluvy, krátce, jasně. 10:00 - nikde nikdo. Elektrikář nakonec přijíždí v 11:00 a tvrdí mi, že mu bohužel zrovna dnes nadřízení v práci nařídili školení. Nestíhám a zacpávám si noc. Ten smrad je k nevydržení. Chce se mi křičet "To přece nemůžete myslet vážně!"

Ptám se: Vy máte domluvenýho klienta na 8:00 a nadřízení vám nařídili školení? Co je mi do toho, prosím vás? Já na vás čekám od osmi. Poté, co se mi asi posedmadvacáté omluvil, mi došlo, že to bylo asi tak všechno, co jsem s tím mohl dělat. 

Oni páni manažeři ve firmě Oresi jsou totiž strašně pracovití a chytří lidé, kteří touží po tom, aby jejich pracovníci byli neustále školeni bez ohledu na přání zákazníka.

Poté mi elektrikář přibližuje, jak ta jeho práce jako probíhá. Takže (povídá pan elektrikář), já si to tu prohlídnu, co to bude všechno obnášet, jakej materiál (zásuvky, kabely, sádru apod.) budu muset nakoupit a pak vám dám ke scvhálení rozpočet, který od vás budu potřebovat podepsat. Říkám "dobře".

Elektrikář tam v místnosti něco šmrdlá přibližně 40 minut, pak mě zavolá a povídá: Helejte se, bude to něco málo pod šest tisíc (odborný zaměřovač ze dne 14.5. mi říkal, že to bude něco kolem čtyř tisíc. Proto mám připravených jen pět tisíc. No nic.)

No ale podívejte se (pokračuje elektrikář), ono je už skoro půl jedný, navíc bych teď ještě musel odjet někam nakoupit zásuvky, šrouby, plachtu na podlahu atd., a hlavně já tu elektriku budu dělat asi tak osm hodin a do deseti do večera tady nemůžu sbíječkou rozbíjet zeď, takže bude možná lepší se na to dneska vyprdnout, přece jen je pátek. (Kvůli smradu se mi už dělají mžitky před očima. Pan elektrikář se už vidí někde na chalupě s rodinkou nebo u vody, vždť vo co dé, ne?) Tak co kdybychom to nechali na zítra?

Nemůžete to dělat zítra, to jsem celý den v práci a manželku s rok a půl starou dcerou sem nepošlu, aby tady osm hodin trávily v bordelu a hluku ze sbíječky.

Nelíbilo se mi to, ale dal jsem mu za pravdu, že v deset večer tu bordel se sbíječkou dělat nemůže, to bychom se před sousedy pěkně předvedli na uvítanou. Nechávám to tedy na sobotu, a jelikož manželčiny rodiče nemůžou, prosím svého otce, zda může přijet (90km). Táta přijímá.

sobota 30.5. Náhradní termín elektrikáře

Jsem v práci. Volá táta - máme problém. Je tu vývod (kromě jiných) pro  400 V, ale na krabici od sklokeramické desky i od trouby je uvedeno 230 V. Říkám, ať počkají, že se mrknu na internet na nějaké diskuse a že to zjistím. Volám zpět. Všechny sklokeramický desky se mají zapojovat na 400 V, tak tu díru nechte být a zapojíme tu desku na 400 V.

Do toho se ale vložil pan elektrikář. Tady na tý krabici je ale opravdu 230 V, tak já si z těch 400 V vezmu jednu fázi a udělám vám tam normální zásuvku na 230 V. A zapojíme to do toho, to nebude problém. Zase to smrdí, ale dávám souhlas.

pondělí 1.6. plánovací oddělení - šampion ve světě Oresi

(pouze pro pořádek - to je měsíc a den od naší první návštěvy v kuchyňském studiu Oresi v Koněvově ulici) volám firmu techwood a domlouvám termín obkladů (obkladačky mezi horní a spodní částí kuchyňské linky), dále zapojení elektro spotřebičů a instalatéra na zapojení vody. Vše domluveno na 8.6. Ptám se člověka z dispečinku, zda se tam ti chlapci neutlučou, když je to všechno objednaný na jeden den. Ale mám prý být bez obav. Plánovací oddělení to takhle naplánovalo.

čtvrtek 4.6. a pátek 5.6. montáž

Snad jako jediná bez problému. Montéři přijeli na čas a měli hotovo druhý den (pátek) ve dvanáct, místo plánované 16. hodiny. Snad až na těch pár škrábanců na fungl nové podlaze, ale to jim asi jen něco spadlo a trefili se zrovna tam, kde na zemi nebyly ochranné kartóny. Smůla, ale zasmrdí. No co, trocha avantgardy na podlaze v novém bytě nezaškodí. Kuchyň je tedy kompletně postavená. Jen je potřeba zapojit vodu, spotřebiče a udělat obklady. Ale to až v pondělí. Odjíždím.

sobota 6.6. roletka od Oresi špatně

Opět v novém bytě. Úklid + kochání se novou kuchyní. Všímáme si ale, že jedna zasunovací roletka na jedné z horních skříněk je jaksi šejdrem. U tří skříněk máme totiž místo dvířek zatahovací roletky a ta jedna roletka je u levého horního okraje asi o centimetr níž než u pravého. Když sjedete s roletkou až dolů, tak na pravé straně nedosedá až dolů a strčíte tam dokonce prst. Včera jsem si toho vůbec nevšiml. Volám tedy znovu firmu techwood reklamuji. Jde evidentně o chybu v truhlárně. Oblouk kolejničky v levém korpusu, kudy roletka "jezdí", je evidentně níž, a kvůli tomu je celá roletka šejdrem.

pondělí 8.6. elektrikář od Oresi - pokračování

9:00 přijíždí elektrikář (stejný pán) na zapojení spotřebičů. Kouká na kabel, který vede od sklokeramické desky a říká "Hele, vono to je fakt na 400 V. No to není problém, tak já tu zásuvku zase odmontuju a napojím to rovnou do zdi na těch 400 V." Trošku problém, ale ne můj. Je to jeho boj. (Uznávám, že tohle není problém Oresi ani techwoodu, ale Electroluxu - nechápu, proč píše na krabici od sklokeramický desky 230V, když ji pak vybalíte a kabel je na 400 V. No nic.)

V půl jedenácté má elektrikář z Oresi hotovo (tentokrát, až na tu zásuvku, bez problému) a odjíždí. V jedenáct hodin přijíždí instalatér (postarší  pán) a začíná instalovat zapojení vody, tedy od odpadů až k baterii. Něco tu ale smrdí. Co to sakra je? No jasně, kde je obkladač? Volám na dispečink techwoodu a ptám se, kde je obkladač. Slečna dispečerka mi potvrzuje, že obkladač dneska onemocněl. Na otázku, proč mi to nezavolali sami od sebe, nemá odpověď. A navíc mi zatím ani není schopná sdělit náhradní termín, ani zda to bude za týden nebo za měsíc. Prostě neví nic. Zas ten známý smrad. Ptám se, to máte pro Prahu jen jednoho obkladače nebo co? To nemáte žádnou náhradu, která může přijet někdy do konce týdne, klidně večer, ráno, dopoledne, odpoledne, kdykoliv? Nemá. Firma techwood nemá.

Po dalším z několika telefonátů směřujících na Oresi a techwood jsem jim oznámil, že si obkladače seženeme sami, že to bude asi rychlejší. Slečně dispečerce se evidentně ulevilo.

Pokec s instalatérem

Mezitím si povídám s instalatérem a řeč jsme zavedli i na to, jak se mu ve firmě líbí. Co jsem se dozvěděl, zde samozřejmě nemohu napsat, protože mi to nikdo nepotvrdí a nahrané to nemám. Ale byly to zajímavé věci, to mi věřte. Pro ilustraci snad budou stačit jeho slova, že u týhle firmy mu čtrnáct dní stačilo a v pátek dává výpověď.

Pak ale přeruší vyprávění "zážitků z firmy" a povídá "Helejte se, já ať hledám, jak hledám, tak sprchu tady nevidím."

Objednali jsme si totiž baterii, skrze kterou můžete vytahovat a zatahovat hadici se sprchou a nádobí tak lépe opláchnout. Jenže sprcha chyběla. Takže z útrob baterie čouhala akorát hadice a ta ještě, a to byl další problém, nešla vytahovat. Dodali nám totiž hadici, která je vroubkovaná a tu když chcete vytáhnout, tak se zespodu dřezu zachytí za hranu toho otvoru, kterým má hadice procházet (projíždět) a víc s ní nehnete. Musíte se sehnout dolů pod dřez a hadici zespoda postupně vysunovat ven (jakoby vytlačovat směrem nahoru). Takže to bylo ve stavu, že když jsme chtěli pustit vodu, museli jsme hadici nejprve nasměrovat dolů do dřezu, aby nám nestříkala voda z hadice na zeď a na podlahu.
Já říkám, že takhle to přece ale nemůžeme dělat.
Instalatér: To nemůžete - to musíte reklamovat. 

Během dvaceti minut volá reklamační technik od techwoodu, který přijíždí vyřídit reklamaci křivé roletky. Instalatér říká "No fajn, tak to vyřídíte rovnou i tu baterii." Reklamační technik od techwoodu (pracuje u firmy teprve týden, to jsem se dozvěděl později od montéra, chudák ještě neví, co ho v týhle super firmě čeká) kouká na roletku jak vrána na nepojízdný kombajn, studuje ji, fotí mobilem zdravou i poškozenou stranu a pak povídá "No to nevim, jestli tohle uznaj." Už zase ten smrad. Říkám - ják nevíte? Ale já vim. Tohle prostě budete řešit. Nezlobte se na mě, ale tohle je prostě křivě udělaný. To musíte vyměnit. Odpovídá "No samozřejmě to sepíšeme, to je jasný."

Když máme sepsaný reklamační protokol od roletky, chci nahlásit reklamaci baterie F-283. Chybí sprcha a hadice nejde vytahovat. Reklamační technik od techwoodu mi sděluje, že tohle on ale neřeší, že kvůli baterii si musím zavolat přímo na Oresi (ping-pong-ping-pong-techwood-oresi-techwood-oresi). A odjíždí.

Proč to klientům nabízíte?

Volám na prodejnu Oresi (!!! - to je důležité v tuto chvíli sdělit, protože na prodejně Koněvova vám podávají úplně jiné informace, než na centrále v Březí u Říčan) a reklamuji chybějící sprchu a hadici, která nejde vytahovat. Dozvídám se, že sprchu by dodali, ale hadice jako taková se vyměnit nedá, protože k těmto typům baterií dodávají pouze tento typ hadice.
Říkám mu ale, že ta hadice přece nejde vytahovat. Netvrďte mi, že si ještě nikdo na tu hadici nestěžoval.
Odpovídá: Ale stěžoval.
Já: Tak proč to klientům nabízíte, když víte, že ji stoprocentně budou reklamovat?
On. No, já s tím nic neudělám.
Proboha, to je smrad, že už větší být nemůže. (Ale může!)
Proboha, kdo jiný by měl ve firmě hlásit, že si zákazník na něco stěžuje než vy, opět jsem se neudržel.
On: No já to tady napíšu, že to reklamujete.
Já: No tak snad sepíšem nějakej protokol spolu, ne?
On: Ano, ano, to samozřejmě. Sepisujeme další reklamační protokol, ve kterém stojí "zákazník nežádá dodání chybějícího kusu, ale žádá vrácení celé baterie F283. Místo ní si u Oresi zakoupí jiný FG 9547 Chrom.... Zákazník doplatí rozdíl kupních cen mezi F283 a FG 9547", tedy cca 1.000,- Kč. U této baterie je totiž hladká (nevroubkovaná) hadice, která se dá normálně vytahovat. Proč nám to neřekli už při objednávce? 

Mezitím instalatér nainstaloval torzo baterie bez sprchy a s čouhající hadicí a odchází. Pomalu se uklidňuju, ale instalatér volá za 2 minuty znovu. "Prosím vás, já jsem tam asi nechal někde na zemi krabici s novou baterií." Koukám se po podlaze a opravdu - shodou okolností u nás zapomněl krabici s úplně novou baterií.

Nesu mu ji dolu, ale neodolám a podívám se dovnitř (krabice nebyla zalepená). Je tam sprcha, která nám chybí. Když mu ji předávám, povídám mu "Tak nám tam dejte zatím tuhletu sprchu, ať můžeme aspoň normálně pouštět vodu, ať to nestříká z trčící hadice."
On: "To nemůžu, to už totiž vezu na reklamaci k jedný paní, která taky reklamovala chybějící sprchu (tak přece je nás víc, kdo reklamuje chybějící sprchu) - no co chcete od Oresi, že?).

Já využil situace a povídám mu: "A tak mi schválně ukažte hadici, která je v tý krabici."
Byla tam úplně ta samá vroubkovaná hadice, která v tu chvíli trčela z naší baterie a nešla vytahovat.
Já: "Prosím vás, dyť to je úplně stejná hadice. To ta ženská bude přece taky reklamovat. To je přece jasný."
On: "No víte, jak to dopadne? Já jí to nainstaluju, ona zjistí, že to nejde vytahovat, bude to reklamovat a já to zas odmontuju a povezu zpátky."
Už pro ten smrad nemůžu dýchat a loučím se s ním. Hele, vy se možná smějete, ale mně se vážně otvírala kudla v kapse:-)

Reklamace nové baterie u Oresi je vyřízena a výměna baterie je domluvena na středu 10.6. mezi 13.-14. hodinou.

středa 10.6. v 8 hodin ráno volá techwood, že kolem desáté přijede instalatér namontovat novou baterii. A protože už techwoody znám, ujišťuju se, zda bude mít instalatér baterii s sebou. Slečna dispečerka mi odpovídá "No to nebude, to jste si měl zajistit u Oresi." Už smrdí i ta slečna.
Já: Reklamaci jsem samozřejmě u Oresi nahlásil, ale výměna je domluvená na 13. hodinu, tak bych snad čekal, že když už přijede instalatér o čtyři hodiny dřív, že bude mít baterii s sebou, aby měl tu starou za co vyměnit. (Opět jsem se neuhlídal a zvýšil hlas.)
Ona: Ale to samozřejmě musejí vyřešit na Oresi.
Já: Takže si to budeme pinkat z jedný strany na druhou (ping-pong-ping-pong-techwood-oresi-techwood-oresi). Prosím vás, existuje tam u vás někdo, kdo stojí nad oběma firmami, kdo to koordinuje nebo nějak zastřešuje, nebo je tohle u vás prostě normální? Nějakej procesní manažer, nebo nějaké koordinační oddělení?
Ona: Nikdo nad námi nestojí. Všechno to je o domluvě mezi Oresi a techwoodem (ping-pong).
Já: No tak se laskavě domluvte a zajistěte, aby měl instalatér novou baterii u sebe, jinak nemá cenu, aby sem jezdil. Co tu bude dělat? Odmontuje tu starou a odjede a pak zas přijede mezi 13. a 14. hodinou, až někdo z Oresi přiveze (a to bůh ví, jestli to bude mezi 13. a 14. hodinou) novou baterii a instalatér ji nainstaluje? Takhle to u vás funguje? (Bože Kriste šmánkotemarjápanno boha jeho mě netrestej!!!)

Dodání nové baterie

Nakonec firma techwood přeci jen ošéfovala, že někdo od Oresi dodá baterii ve 13 hodin a kolem 13:30 přijede instalatér, který ji vymění.

Ve 13 hodin přijíždí řidič od Oresi, přiváží novou baterii a chce si odvézt starou. Říkám mu, že tu ještě není instalatér, že musí počkat, až tu starou baterii instalatér odmontuje a pak ji dostane. Řidič znuděně vyfoukne. Což chápu, bude mít zpoždění u dalšího zákazníka. Ale to je právě ten problém plánovacího oddělení u firmy Oresi, resp. u techwoodu. Víte, co to je za problém, ne? To plánovací oddělení nic neplánuje, tam je to o dohodě mezi techwoodem a oresi (ping-pong-myslíš, pepo, že to uděláme takhle, ne, já myslím, že to uděláme takhle.) Takovým firmám se, přátelé, říká garážovky.

Faktura od Oresi není v pořádku

Předkládá mi fakturu na 2.500,- Kč. A už smrdí i ten řidič.
Já: Počkejte, počkejte, v reklamačním protokolu jasně stojí, že mám doplatit pouze tisíc korun jako rozdíl těch částek mezi starou a novou baterií.
On: No já mám tady fakturu na dva a půl tisíce. Tohle já opravdu neřeším, já od vás musím dostat dva a půl tisíce, jinak vám tu baterii nemůžu předat.
Já: (se smíchem) Jo? Tak já si tam zavolám. Už se tam s pár lidma znám.
On: Nene, to nemusíte. Já zavolám na administrativu a zeptám se.
On: (telefonuje a pak mi předává další paní z Oresi)

Reklamační protokol

Dozvídám se, že informace, kterou mi řekl pán na prodejně Koněvova a která je uvedená v reklamačním protokolu, je špatná (jen podotýkám, že slovem protokol se rozumí obecná pravidla, která by měla platit.) Takhle to prý nefunguje. Stará baterie prý musí nejprve dorazit k nim do skladu, na základě toho oni vystaví dobropis, na základě kterého pošlou peníze mně na účet.. 

Já: No počkejte, ale vždyť já teď dám tady panu řidiči z Oresi starou baterii v ceně 1.500,- jen tak do ruky, on ji odveze a já o tom nedostanu žádný potvrzení? To je jako na dobrý slovo nebo jak? Navíc reklamační protokol, který přivezl pan řidič s novou baterií, je jen v jednom výtisku (nemá kopii) a ten si chce odvézt zpátky, takže já nebudu mít v ruce nic?

Ona: Víte co? Vemte si tu fakturu a napište tam propiskou VRÁCENA STARÁ BATERIE F-283, PENÍZE BUDOU VRÁCENY NA ÚČET PO VYSTAVENÍ DOBROPISU. A pan řidič vám to orazítkuje a podepíše.
Nestíhám. Viděli jste někdy takovou fakturu? Co to je za doklad? Je to ještě účetní doklad, nebo už to je dopis od Pepíka z Oresi?

Tvrdě jsem si stál za tím, že reklamační protokol mi zůstane v ruce. Nevrátil jsem mu ho.

Ve 13:30 přijíždí instalatér a jdeme všichni do nového bytu.

Řidič z Oresi musí čekat dalších 10 minut, než instalatér odmontuje starou baterii.

Sedí jak hromádka neštěstí a povzdechne si "Tyjo, to je dneska den. To už je dneska druhá reklamace."
Já: (voda na můj mlejn) Ale copak?
On: No ráno jsem vezl kuchyň a měl jsem v autě naloženo polovinu věcí, než byla na dodáku. (kdo to u Oresi proboha plánuje? Odpovím si sám - plánovací oddělení ping-pong.
Já: No tak to my jsme to měli ještě dobrý. Nám chyběla jen rohová část pracovní desky.

Baterie bez originálního balení ne-e

Když má instalatér odmontovanou starou baterii, vyvstane další problém. Pan řidič z Oresi ji potřebuje vrátit v originálním balení, jinak ji nemůže přijmout.
Já: No počkejte, ale tu krabici jste si přece odvážel vy (obracím se na instalatéra), že jo?

Instalatér: No jasně, ale já mám podle instrukcí od Oresi nařízeno, že veškerý odpad i s krabicema musím od zákazníka odvézt. Do včerejška jsem měl ty krabice v autě, ale zrovna včera jsem je vyhazoval do kontejnéru v Březí u Říčan za hlavní budovou Oresi. Tak si tam pro ni můžete dojet a někde si je vyhrabat. (Instalatér je vtipálek.)

Nakonec jsem já někde vyhrabal krabici od dlaždiček a řidič z Oresi musel vzít zavděk aspoň touto neoriginální. Pak odjel. 

(Zde opět malá vsuvka, kdy musím podotknout, že firma Oresi peníze za starou baterii opravdu za pár dní poslala na můj účet.) 

Instalatér zapojil novou baterii, kde byla sprcha a hladká hadice, takže voda funguje a hadice se dá vytahovat.

Špatně spočítaná DPH

čtvrtek 11.6. 10:00 Volá Oresi, že pan instalatér špatně spočítal DPH a já tím pádem za jeho práci zaplatil o 200 Kč víc, než jsem měl. No čeho se od firmy Oresi ještě nedočkám? Oni mě ještě oberou o dvě stě káblí. Instalatér přijíždí kolem 14. hodiny, dostávám nový doklad a vrací 200 korun. (Tak ne, neoberou:-)

Kde je lepidlo na obklady?

pátek 12.6. 8:00 přesně na čas přijíždí NÁŠ obkladač, kterého jsme sehnali MY přes NAŠEHO známého. Povídá "Obkladačky vidím, spárovačku vidím, ale kde máte lepidlo na obklady?"

Já jako neobkladač bych čekal, že každá normální firma, která vyjednává a plánuje (ehm, ehm, ping-pong) montáž kuchyně, se nám zmíní o všem, co k tomu budeme potřebovat, tedy že objedná i lepidlo na obklady. Veškerý materiál se totiž domlouval 30.4. (před třiačtyřiceti dny) na prodejně v Koněvově ulici. Konkrétně to byla ta schopná slečna prodejní asistentka, která ve škole chyběla, když probírali počítání do čtrnácti).

Kdyby tedy přijel obkladač od techwoodu, dopadlo by to úplně stejně. Položil by mi tentýž dotaz "Kde je lepidlo?"

Já: Lepidlo nemám.

A ihned odjíždím do ulic hledat stavebniny. Internet v novém bytě ještě vůbec nefunguje, takže se ptám kolemjdoucích a nakonec nacházím jednu místní firmu. Kupuju lepidlo a přivážím. Pan obkladač může začít pracovat.

Špatné rozvody elektřiny od Oresi

Potřebuje však odmontovat zásuvky (a tedy vypnout jistič) nad kuchyňskou pracovní deskou, aby mohl začít obkládat kuchyň. Co ale nezjistí?! Obvod, na který jsou napojeny zásuvky nad pracovní deskou, je obvod patřící osvětlení v bytě. Elektrikář od Oresi, který prováděl rozvody elektřiny ještě předtím, než byla kuchyň postavená, napojil zásuvky určené pro mikrovlnku, rychlovarku a pod., které jsou nad pracovní deskou, na obvod, který patří osvětlení pro celý byt. Všechno to prostě jede na jeden jistič. Díky, Oresi. Opět jste potvrdili, jak kvalitní lidé u vás pracují.

Obklady byly za tři hoďky hotový a NÁŠ obkladač si řekl dva tisíce. Cena práce obkladače od techwoodu byla kalkulována na 3.900,-. Na všechno mám doklady.

sobota 13.6. volá montér, že prý reklamujeme montáž kuchyně. Říkám mu "montáž? Kdo vám to nakukal? Tomu reklamačnímu technikovi jsem jasně říkal, že problém s tou roletkou je jasná chyba ve výrobě a nikoliv montérů." Montér mi říká "Jo ták, tak to jó, on je tady ten kluk (myšlen reklamační technik) teprve asi týden, tak je z toho ještě takovej vyjukanej." Dobrovolně se přiznávám, že já bych byl z toho, co se děje u Oresi, taky vyjukanej. A to teda zatraceně!!!

To už ani nemá cenu nijak komentovat. Fakt to strašně smrdí.

Jak to chodí u Oresi?

Jak to chodí u Oresi jsem pochopil (jak už jsem psal), když jsem popíchnul instalatéra i elektrikáře, kteří se moc rádi rozpovídali o svých bolístkách. Konkrétní věci, které jsem se dozvěděl, zde uvést nemůžu, protože nemám důkaz ani nahrávku, nic. Ale o firmě Oresi už jsem si obrázek jakžtakž udělal.

Každopádně je ale jasné, že hlavní problém je zejména v nespokojenosti zaměstnanců a tím pádem obrovské fluktuaci, tím pádem neustále nově příchozí zaměstnanci, a tím pádem nezkušenost těchto nově příchozích.

Manažeři v Oresi - fatální katastrofa

Páni šéfové z Oresi či techwoodu, pokud budete chtít na základě tohoto článku dělat problémy pracovníkům, o kterých jsem se zmínil (určitě je lze snadno dohledat, už vidím ty příspěvky v diskusi pod článkem, že tohle je jejich podepsaná výpověď), věřte mi, že si vůbec nepomůžete.

Víte, on takovej šikovnej instalatér nebo tesař si totiž vždycky práci najde. Kdežto střední manažer, kterej se může pochlubit jen tím, že má před jménem titul em-bí-ej, avšak plánování, organizování nebo řízení jsou pro něj cizí pojmy, může mít pro některé firmy, a zejména pro firmu Oresi, fatální a katastrofální důsledky.

Odmítnutí dokončovacích prací

To už ani nezmiňuji, že dispečerka firmy techwood odmítla (18.6.) poslat někoho na dodělání těsnící lišty (kde se pracovní deska vzadu u zdi dotýká obkladaček) a vyvýšeného patra pracovní desky v rohu ze dřezem s tím, že pokud jsme si obklady dělali sami, tak obkladač už měl dodělat jak ty lišty, tak i vyvýšené patro. On by prej montér od techwoodu přijel, ale zaplatili bychom dalších pět set navíc. To už se prý nepovažuje za součást montáže. Ne? A co to teda je? Malování pokoje? Ale co, je to tak vlastně dobře, radši si to uděláme sami. Aspoň nebudou problémy s termínem a my neprovoláme dalších x stovek korun s kvalitními plánovači firmy techwood nebo Oresi.

Místo 14 dnů 7 týdnů

Místo původně slibovaných 14 dnů se tedy zařizování kuchyně protáhlo na sedm týdnů, což je hraniční termín uvedený ve smlouvě, do kdy je firma Oresi povinna zřídit kompletně celou kuchyň. Měli jste to jen tak tak, chlapci. No vlastně neměli, protože jsme si kuchyň stejně dodělali sami, ale hádat se s Oresi, potažmo s techwoodem, to je jak "házet hrách na zeď, nosit dříví do lesa a házet perly sviním" v jednom. To vážně nemá cenu. Prostě jaký pán, takový krám.

Přes email jsem si dopisoval i se samotným ředitelem kvality u Oresi, panem Stehlíkem, který mi napsal, že si rád vyslechne názor od klienta.

Tady je, pane Stehlíku:

Kuchyň od firmy Oresi bych nedoporučil ani svému největšímu nepříteli. 

Klíčová slova a výrazy:
kuchyně oresi, oresi kuchyně, kuchyně oresi katalog, kuchyně oresi cena,výprodej kuchyní z expozice oresi,kuchyně oresi jihlava,oresi návrh kuchyně,oresi kuchyně ostrava,kuchyne oresi ceník,recenze na kuchyně oresi,cz,cena,www,rohová,polsko,recenze,zkušenosti, https, dolti, zkušenosti, vysoké, návrh, livanza, a, trutnov, ceník, výprodej, montaz, ceny, olomouc, bílá,
ostrůvkem, brno, katalog, mytí, akce, uherské, praha, deska, ostrava, paneláku, dušan,
mladá, dvířek, pardubice, modrá, http, vyska, standardní, cache, slevy, viqtory, boleslav, plánovač, výrobce, materiály, skřínky, ut26, dřevěné, samoa, obrazky, mdf, modern, hradiště, 
montáž, prostějov, míru, fotogalerie, všelichová, vanilka, klatovy, cenik, liberec, zkusenosti,
losovani, teplice, retro, uzitecne, romantic, spotřebičů, leták, informace, ředitel, vyrabi,
předem, achát, místek, práce, pracovní, realizace, priklady, zaměření, návrhy, novinky, karéra,
pankrác, carmen, collection, karlovy, adresa, lesky, lesklá, zlín, opava, napoli, nabídka, cena,
katalog, výprodej, expozice, návrh, www, jihlava, ostrava, ceník, recenze, pardubice, modern, sk,
zlín, zkušenosti, karlovy, olomouc, vary, plánovač, brno, rohová, pobočky, liberec, praha, plzeň,
králové, hradec, livanza, male, montáž, české, diskuse, diskuze, budějovice, míru, fotogalerie, cz, zkusenosti, losovani, teplice, retro, trutnov, uzitecne, romantic, spotřebičů, leták, informace, deska, ředitel, vyrabi, předem, achát, místek, polsko, práce, pracovní, realizace, 
priklady, zaměření, návrhy, paneláku, novinky, karéra, dušan, pankrác, carmen, collection, vysoké, mladá, dvířek, adresa, lesky, lesklá, opava, napoli, miss, nabídka, hradiste, nevýhoda, montaž, modrá, http, krémová, boxwave, bazar, namer, orion, lipnická, vyska, montaz, reference, ceny, uchyty, výhoda, avernus, avorno, expozic, skříňka, standardní

Autor: Stanislav Wiener | čtvrtek 2.7.2009 21:45 | karma článku: 43,51 | přečteno: 49441x
  • Další články autora

Stanislav Wiener

Zemětřesení na Kosu 2017 na vlastní kůži

Na letošní dovolenou jsme se všichni hrozně těšili. V kufru vše možné včetně léků na všechny možné neduhy. Byli jsme připraveni na průjem, zvracení, horečky... Ani ve snu nás ale nenapadlo, že zažijeme zemětřesení.

27.7.2017 v 9:40 | Karma: 27,23 | Přečteno: 1224x | Diskuse| Cestování

Stanislav Wiener

Muzikál Mýdlový princ - geniální, vtipný, nejlepší

Včera večer jsem měl příležitost zhlédnout muzikál Mýdlový princ, který jsem celé dva roky nechával tak nějak bez povšimnutí, protože jsem ho bral jen jako další muzikál v řadě. Bože, jak jsem se mýlil!!!

25.6.2017 v 12:32 | Karma: 19,48 | Přečteno: 1613x | Diskuse| Kultura

Stanislav Wiener

Angličtina pro začátečníky - lekce 7 - způsobové sloveso CAN

Dobrý den, vážení začínající angličtináři, doufám, že jste to ještě nevzdali a jdete s námi dál. Máme tu další lekci. Dnes se kromě jiného naučíte i to, jak se řekne "do prdele".

8.6.2017 v 12:38 | Karma: 8,98 | Přečteno: 493x | Diskuse| Kultura

Stanislav Wiener

Angličtina pro začátečníky - lekce 6 - čas přítomný průběhový

Dobrý den vespolek, milé studentky a milí studenti. Dostáváme se k další lekci, která nám přiblíží přítomný čas průběhový. Jaký je rozdíl mezi přítomným časem prostým a přítomným časem průběhovým? Klikněte a dozvíte se.

1.6.2017 v 15:00 | Karma: 14,81 | Přečteno: 767x | Diskuse| Kultura

Stanislav Wiener

Angličtina pro začátečníky - lekce 5

Zdar, děcka. Doufám, že jste se nevykvajzli na ten domácí úkol, co? No jo, to jsem si mohl myslet. Ale přátelé, takhle to daleko nedotáhnete. To já si tady před tabulí můžu hlasivky vymluvit, ale pokud nezačnete něco dělat, tak...

22.5.2017 v 12:32 | Karma: 17,26 | Přečteno: 752x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 507
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3067x
Stanislav Wiener
Jsem autorem nového slabikáře, umělecký malíř, navrhovatel novely zákona, navrhovatel nových českých rekordů, autor absurdního dramatu, autor filmových plakátů, překladatel, odhalovač porna, čtenář, divák...